close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

להחזיק את הבריק

מערכת שורשח ניסן, תשפ02/04/2020

דבק החרסינה הוא אחד מחומרי הגלם החשובים ביותר בעולם הבניה. למרות שהוא נסתר מהעין

תגיות:
צילום: shutterstock
הוא אמנם נסתר מהעין, אבל חשוב לא פחות מהקרמיקה או החרסינה שבחרתם: הדבק הוא אחד מחומרי הגלם החשובים בתחום הבניה והשיפוצים. בתור 'המקשר' בין התשתית לבין החיפוי, חשיבות ההתאמה בין סוג הדבק לבין החיפוי היא קריטית: דבק קשיח במיוחד אולי יחזיק היטב את אריחי הקרמיקה, אך ברגע שהוא 'יתכווץ' – הקרמיקה עלולה להיסדק. במקרים אחרים, הפרשי הטמפרטורה בין היום והלילה עלולים גם הם להשפיע ולשנות את גודל הדבק או החיפוי, מה שגם יכול לגרים לשברים או עיוותים שונים. כדאי להשקיע בדבק איכותי, שמותאם לחומרים שעימם הוא בא במגע, ויחד עם זאת יכול להוכיח את ביצועיו לאורך זמן.
צילום: shutterstock
/>
סוגי הדבקים
באופן כללי, סוגי הדבקים מתחלקים לשתי קטגוריות עיקריות: דבקים צמנטיים ודבקים אקריליים. גם אם אתם לא שיפוצניקים או קבלנים, כדאי לקבל היכרות מסויימת עם המושגים כדי לוודא שבעל המקצוע שתזמינו אכן יעשה שימוש בחומרים הנכונים, מה שימנע עוגמת נפש וזמן יקר לתיקונים.

הדבק הצמנטי יכול לשמש דבק קרמיקה, גרניט פורצלן, אבן ועוד. הוא מתאפיין ברמת חוזק גבוהה, כאשר הסימון C1TE משמעותו דבק בעל חוזק ברמה ראשונה והסימון C2TE משמעותו דבק בעל חוזק ברמה שנייה. חלקם השני של הדבקים הצמנטיים הוא בעל חוזק נמוך באופן משמעותי אך בעל גמישות גבוהה יותר ומתאים לאריחים פשוטים מסוג "קרמיקה סופגת".
הדבקים האקריליים פחות נפוצים לשימוש מאלו הצמנטיים, והם מתאימים להדבקת אריחים על תשתית של עץ, גבס או ברזל. החומר האקרילי נחשב ליותר אלסטי מזה הצמנטי ולכן מתאים להדבקה בין תשתית לאריחים בעלי תכונות ספיגה.

התאמת הדבק לסוג העבודה
ישנם מספר פרמטרים לפיהם נקבע את סוג הדבק הרצוי לעבודה:
התשתית – חשוב לדעת את החומר ממנו עשוי הבסיס שעליו יודבקו האריחים. זה יכול להיות טיח, גבס, בלוקים, בטון או אפילו ריצוף קיים שעליו אתם מעוניינים לרכיב ריצוף חדש.
האריח – לצורך קביעת סוג הדבק יש לדעת מה החומר ממנו עשויים האריחים. חרסינה, קרמיקה, גרניט פורצלן או אחר – כל סוג אריח מודבק עם דבק קרמיקה אחר. בנוסף, יש לדעת מה גודל ומשקל האריחים איתם עובדים. להדבקת אריחים כבדים וחזקים יש צורך בדבק חזק, להדבקת אריחים דקים או קלים עדיף יהיה להשתמש בדבק גמיש ועדין יותר.
מיקום – היכן יתבצע השימוש בדבק? הדבקת אריחים בפנים הבית אינה דומה להדבקה מחוצה לו. ישנם הבדלים גם בין סוגי החדר בהם יודבקו האריחים: חיפויים שונים לחדרים רטובים (כמו חדרי אמבטיה או מטבחים) מצריכים עבודה עם סוג דבק אחר. לדוגמא, דבק שיש המשמש להדבקת השיש על ארונות המטבח הוא בעל תכונות של עמידות בפני רטיבות.
כיום קיימות בשוק חברות שונות המייצרות דבקים. חברת BG Bond היא חברה המתמחה בתחום זה ומייצרת מבחר גדול של דבקים מסוגים שונים ולמטרות שונות. בין היתרונות של מוצרי החברה גם החומרים שמהם עשויים הדבקים, הנחשבים ידידותיים לסביבה וללא מזהמים.

הדבקים המובילים
בין הדבקים המובילים של חברת BG Bond אפשר למצוא את BG22 – המיועד להדבקת אריחים משיש, קרמיקה, פסיפס ואבן. היתרון של הדבק הוא גם בהתאמתו למגוון רחב של תשתיות, כגון בטון, גבס, בלוקים, טיח ועוד.

דבק אחר שיעיל מאוד בהדבקת חרסינה, גרניט פורצלן ואבן - וגם הוא דבק שיש, הוא דבק BG2121, שנחשב עמיד בתנאי מזג אוויר קיצוניים. דבק נוסף ואיכותי מסוג דומה, אך בעל יתרונות נוספים הואBG63 שבעל יותר גמישות ומתאים לשימוש בחדרי רחצה, בבריכות ובמיקומים בעלי רטיבות, בפנים ומחוץ לבית.

דבק BG10 הוא דבק עם גמישות רבה, שמותאם להדבקת אריחים שסופגים יותר מ- 10%. דבק BG405 ייחודי בהרכבו, שמכיל פולימרים מסוג אקריליק, ומיועד להדבקה על בסיסי גבס שונים.

בנוסף לדבקים, מציעה חברת BG bond תוספים מסוג אקריליק לשיפור האטימות והעמידות וניתן להשתמש בהם כפריימים.
לסיכום, בחירה לא נכונה של דבק עלולה לגרום לסדקים באריחים, תזוזת אריחים או נפילה שלהם, התפוררות דבק ועוד. מומלץ להיות בהיכרות עם סוגי הדבקים השונים ולשים לב שבעל המקצוע מתאים את סוג הדבק לסוג האריחים שנבחרו.

השקעה בדבק איכותי תבטיח עמידות לאורך זמן ותוצאה איכותית ללא פגמים אסתטיים שונים. באתר של חברת BG Bond תוכלו למצוא מגוון רחב של דבקים, בהתאמה לסוג החלל, סוג הבסיס, האריחים ועוד.

מוגש כשירות בחסות אקטיביטק – שיווק דיגיטלי
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה